Medycyna naturalna

6 sposobów na poranne mdłości w ciąży

Większość kobiet w pierwszym trymestrze ciąży skarży się na mdłości, a nawet wymioty. Najbardziej dokuczliwe są z rana, gdy mamy pusty żołądek, między 8 a 12 tygodniem ciąży. Progesteron i hormon bHCG to główni ich sprawcy. Odpowiadają za wyczulenie na zapachy i spowolnienie pracy układu trawiennego.

Niestety w ciąży bliźniaczej ma się duże stężenie hormonu bHCG. Nudności miałam prawie od początku, do około 3 miesiąca. Było to bardzo uciążliwe, szczególnie jak trzeba pracować i jakoś funkcjonować: ”ciąża to nie choroba”.
Na tamtym etapie za to zdanie byłam gotowa udusić każdego 🙂
Jesteś na początku ciąży, zamiast cieszyć się, że masz pod sercem nowe życie, to przez te nudności nie chce Ci się żyć i modlisz się, żeby jak najszybciej się skończyły. Spokojnie, powiem Ci jak możesz sobie pomóc w tym trudnym okresie.

Sposoby na mdłości w ciąży, czyli jak się ratować?

1. Pij napój imbirowy

Będąc w ciąży, lepiej jest unikać leków, szczególnie w pierwszym trymestrze. Napar z imbiru od wieków jest stosowany jako wspaniały środek na mdłości i przeciwwymiotny. Działanie przeciwwymiotne imbiru zostało potwierdzone przez badania naukowe.
Napój imbirowy zmniejsza wydzielanie śliny, łagodzi nudności. Dodatkowo wzmacnia odporność i jest bardzo smaczny. Ta mikstura uratowała mi życie. Nie rozstawałam się nawet na moment z tym napojem przez pierwsze 3 miesiące. Naprawdę działa cuda.

Jak zrobić napój imbirowy?

Składniki:

  • 1 l wody,
  • kawałek świeżego imbiru ok. 4 cm,
  • miód do smaku (3-4 łyżki),
  • cytryna.

Wykonanie:
Imbir obierz ze skórki, pokrój na cienkie plasterki. W garnku zagotuj litr wody, dodaj imbir i gotuj 3 minuty. Jak napój przestygnie, dodaj cynamon, sok z cytryny i miód do smaku.

2. Żuj gumy imbirowe

W jednej z najbardziej znanych drogerii dostępne są gumy imbirowe. Można je dostać również w aptekach. Zawierają ekstrakt z kłącza imbiru. Wiem od kobiet będących w ciąży, że są skuteczne. Warto spróbować. Za moich czasów tego nie było 🙂

3. Pij małymi łykami

Podczas mdłości, jak i w trakcie ciąży należy dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Pij często, nieduże porcje, małymi łykami. Picie rozrzedza kwasy żołądkowe, zmniejsza uczucie ssania w żołądku. Pij wodę mineralną, napój imbirowy, słabą czarną herbatę, napary ziołowe z melisy lub nagietka.

4. Jedz często, ale mało

Spożywaj 5-6 razy dziennie, małe posiłki. Zjedz coś, zanim wstaniesz z łóżka. Przygotuj wieczorem np. banana, wafle ryżowe, żeby zjeść przekąskę tuż po przebudzeniu. Unikaj potraw smażonych, tłustych i wzdymających, które obciążają żołądek. Miej pod ręką zdrowe przekąski np. suszone owoce i jedz, jak zaczyna Cię ssać w żołądku.

5. Unikaj stresu

Jeżeli się stresujesz, to odczuwa również, to Twoje dziecko. Wsłuchuj się w swoje ciało. Dbaj o siebie i unikaj sytuacji stresowych. Rób, to co lubisz i co sprawia Ci przyjemność, puki jeszcze możesz 🙂

6. Spędzaj czas na świeżym powietrzu

Staraj się dużo spacerować, przynajmniej godzinę dziennie, szczególnie po lesie, gdzie jest świeże powietrze i więcej tlenu. Dotleniając organizm, poprawisz jego funkcjonowanie oraz trawienie. Gdy zaczynasz odczuwać mdłości, staraj się pooddychać świeżym powietrzem. Jeżeli jesteś w budynku, to stań przy szeroko otwartym oknie i wykonuj głębokie, spokojne oddechy.

W ciąży każdy etap jest przejściowy. Niedługo, to minie i poczujesz się lepiej, przynajmniej przez chwilę 😉 Jeżeli masz inne sposoby na mdłości, to podziel się nimi w komentarzu.

Komentarze