Zdrowe odżywianie

15 sposobów jak pić więcej wody

Jeżeli zależy Ci na zdrowiu i chcesz odżywiać się zdrowo, musisz pić wodę. Woda stanowi 60-70% masy ludzkiego ciała i jest składnikiem niezbędnym do życia. Oczyszcza organizm z toksyn, sprawia, że skóra młodnieje i nabiera blasku. To tylko niektóre zalety picia wody.

Twoje oczy, nos i usta powinny być wilgotne, co oznacza, że ​​Twoje ciało musi mieć zapas płynu. Twoje stawy są chronione przez chrząstkę, która stanowi 80% wody i wymaga ciągłego nawadniania.

Ponadto, picie wody pomaga kontrolować apetyt. Jeżeli chcesz przejść, na jaką kol wiek dietę, to musisz pić wodę. Nie możesz pić soków, czy co gorsze napojów gazowanych, bo zawierają dodatkowe kalorie, a woda ma 0 kcal 🙂

Ile powinniśmy pić wody?

Dietetycy twierdzą, że powinniśmy pić około 2,5 l wody dziennie. Jednak wodę dostarczasz również, pijąc inne napoje i z pożywieniem, jedząc zupę, owoce czy warzywa. Odpowiednie nawodnienie zaczyna się od 35 ml na kg masy ciała. Jeżeli ważysz 60 kg, to powinnaś wypijać 2,1 l wody dziennie.

Po czym poznać, że jesteśmy odpowiednio nawodnieni?

Jeżeli jesteś odpowiednio nawodniona, mocz będzie miał barwą słomkową. Natomiast ciemny kolor moczu świadczy o odwodnieniu. Jak najszybciej powinniśmy zacząć pić wodę, najlepiej jedną szklankę co 30 minut.

Jeśli cały czas czujesz się zmęczona lub wysypiasz się, ale nadal masz ciemne pierścienie pod oczami, może to być ostrzeżenie, że nie pijesz wystarczającej ilości wody.
Możesz pić zbyt mało wody, jeżeli masz następujące objawy:

  • masz ból głowy,
  • masz zawroty głowy,
  • odczuwasz suchość oczu,
  • przesalasz potrawy,
  • czujesz suchość w ustach,
  • masz cienie pod oczami,
  • odczuwasz zmęczenie,
  • ciągle jest Ci gorąco,
  • masz skurcze.

15 sposobów na picie większej ilości wody

Możesz łatwo zaradzić problemowi picia małej ilości wody dzięki odrobinie samodyscypliny i kilku dobrym nawykom. Jedną z pierwszych czynności, jakie powinnaś wykonać, jest powiązanie picia szklanki wody z innymi czynnościami, które robisz regularnie. Na przykład wypij szklankę wody przed wstaniem z łóżka lub po wyprowadzeniu psa.

Co jeszcze możesz zrobić, żeby pić więcej wody?

Zapoznaj się z listą propozycji i wybierz odpowiednie dla siebie.

  1. Trzymaj wodę w zasięgu wzroku, nie będziesz o niej zapominać.
  2. Noś przy sobie butelkę z wodą. Będziesz wtedy o niej pamiętać.
  3. Trzymaj wodę przy łóżku i pij zaraz po przebudzeniu i przed pójściem spać
  4. Dodawaj do wody owoce, zioła i inne dodatki, żeby było smacznie.
  5. Korzystaj z aplikacji na telefon, które będą przypominały Ci o piciu wody.
  6. Ustaw alarm w telefonie, żeby przypominał Ci o piciu wody o pełnej godzinie.
  7. Pij często w małych ilościach.
  8. Woda wypita pół godziny przed posiłkiem zwiększy uczucie sytości i zjesz mniejszą porcję.
  9. Pij wodę po treningu lub aktywności fizycznej.
  10. Kiedy czujesz się zmęczona lub boli Ci głowa, wypij szklankę wody.
  11. Zaznacz godziny na butelce. Podziel butelkę na części i zaznacz jaką ilość wody powinnaś wypić do której godziny.
  12. Kup ładną szklankę do picia wody. Z ładnej lepiej smakuje 🙂
  13. Popijaj wodę za każdym razem, gdy wykonujesz powtarzające się zadanie, np. wysyłasz e-mail. Kiedy otrzymasz nagrodę w postaci łyka wody za wykonanie zadania, czerpiesz z tego przyjemność, uwalniając dopaminę. Wzmaga to motywację.
  14. Jesteś znudzona piciem wody? Zjedz arbuza, ogórka, pomidora lub paprykę. W ponad 90% składają się z wody.
  15. Po każdej kawie, herbacie, czy szklance soku wypij szklankę wody. Pomoże Ci to wyrobić nowy nawyk i zmniejszy ilość przyjmowanych innych płynów.

Wiem, że nie jest łatwo nauczyć się pić wodę. Pół życia jej nie piłam, bo nikt mnie tego nie nauczył. Piłam za to słodzoną herbatę hektolitrami. Gdy zaczęłam interesować się zdrowym odżywianiem, postanowiłam pić wodę. Woda nie gasiła mojego pragnienia, wręcz przeciwnie. Nie mogłam przemóc się do picia zwykłej wody, więc do tej pory piję delikatnie gazowaną. Do wody źródlanej dodaję dodatki smakowe: owoce, zioła, nasiona chia.
Swoim dzieciom od początku podawałam wodę do picia, teraz nic innego nie chcą. Żaden sok nie jest tak dobry, jak woda 🙂

A Ty jakie masz sposoby na picie większej ilości wody?

Komentarze